miercuri, august 19, 2009

Iar se salvează planeta.

Băieții (și fetele, cred) ecologiști și foarte vocali din ultimul articol despre bicicliști s-au hotărât să salveze iarăși planeta printr-o plimbare nocturnă.

Ca de obicei, nu pot decât să-mi exprim îngrijorarea că unii dintre ei ar putea ajunge pe capota unui Q7 mai grăbit să ajungă în club sau ar putea participa (ca ornament pe capotă) la o cursă între șmecherașii capitalei. Nu pot decât să-i sfătuiesc să nu uite să-și pună chestii reflectorizante pe ei, să meargă cât mai departe de mașini, să se asigure și să nu treacă pe roșu (așa cum fac de obicei).

Totuși, pentru a nu incheia fără și câteva înjurături, nu pot să nu relatez cum am salvat, iarăși, un biciclist și un scuterist de la moarte sigură. Ca în filmele cu Stan și Bran, biciclistul încerca să depășească scuterul, care probabil a ținut să arate că el e motorizat și a accelerat. Una peste alta, cei doi mergeau în paralel pe banda întâi, imediat după o curbă (undeva pe Barbu Văcărescu), iar eu veneam grăbit din spate. Norocul lor e că Italianca are frâne vârtoase și eu sunt mai atent de felul meu. Asta și faptul că era zi, deci i-am văzut pe amândoi la timp. Dar dacă era o Dacia papuc care transporta termopane? Mai oprea? Nu mai oprea.

În concluzie, dragi bicicliști, scuteriști și alți "-iști" pe două roți, cu viteză redusă și atenție non-distributivă: ia mai mergeți voi și cu autobuzele, că e mai sigur. Sănătate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.