marți, august 04, 2009

Bicicliști în București.

Mie-mi place să merg cu mașina. Am mașină și merg cu ea zilnic. Nu e o mașină mare, nu e o mașină poluantă, e o mașină frumoasă și cu personalitate și pe care o ador.

Altora, nu le plac mașinile. Sau le plac, dar sunt prea alternativi și hipioți ca să le folosească și merg pe biciclete. Să fie sănătoși. Sau nu. Ideea de bază e că pentru noi, oamenii normali și aliniați societății în care trăim, bicicliștii sunt enervanți. Dacă ești în mașină și vehiculul pe două roți cu tracțiune umană se află pe carosabil, ești nevoit să strângi din buci până-l depășești, să te bagi puțin pe banda din stânga și să te rogi Domnului să nu cadă ăla peste tine. Dacă mergi pe trotuarul și-așa aglomerat și incins, pac!, te claxonează un ecologist că-i folosești pista de bicicletă pusă pe 70% din spațiul destinat ție.

"Dar ce-ai, bre, nu mai ai loc de bicicliști?", vor spune unii. Sau "În toate țările civilizate se merge pe bicicletă, țăranule!", îmi vor arunca superior în față cititorii mai umblați decât mine. De acord cu voi, dar oamenii ăia străinezi merg pe biciclete pentru că au pe unde, ceilalți oameni sunt obișnuiți cu ei și să nu uităm că merg mai disciplinat decât ai noștri.

Una peste alta, v-ați prins că mă enervează bicicliștii. Eh, ca să-mi confirme părerea, niște hipioți (că altfel nu le pot spune) care n-au ce face s-au hotărât să meargă până la capăt și să facă o plimbare nocturnă prin centrul orașului, evident, pe biciclete. De-abia aștept să-l văd pe Bucurenci la știri ridicând în slăvi evenimentul, spunând că astfel salvează lumea. De-abia aștept să văd norul de automulțumire că "salvăm planeta" ridicându-se dintre participanți.

Din păcate, ca ființa umană, nu pot să nu-i avertizez pe temerari de faptul că s-ar putea să ia contact direct și deosebit de brutal cu cel puțin o grilă de X6, Q7 sau Touareg sau, dacă au noroc, ar putea să aibă plăcerea de a-l întâlni pe Poponeț, tocmai ieșit din club cu Ferrari-ul său. Să-l întâlnească la spitalul de urgență, ca bolidul nu iartă și la asigurări, că Poponeț nu uită.

V-aș ura tradiționalul "muriți", dar văd că de asta vă ocupați singuri.

Ulterior: Pentru că am primit reproșuri de la persoane avizate -- "muriți" de mai sus nu înseamnă că doresc moartea cuiva. E un fel de înjurătură cu circuit închis. Cum spuneam și mai sus, chiar mă preocup puțin să nu dau cu mașina peste ei, săracii. Din păcate, alții s-ar putea să fie mai puțin atenți.

23 de comentarii:

OanaVeloBello spunea...

Si mie imi place sa merg cu masina si am una de care sunt foarte multumita, dar pentru cei 4 km pe care ii am de mers pana la birou, aleg sa iau bicicleta. Pentru ca fac 15 min in loc de 45 (in cazurile fericite!), pentru ca nu depind de altii ca sa inaintez, nu ma stresez si nu ma injur cu nimeni si in plus, fac putina miscare. Ca pistele sunt atat de prost construite nu e vina biciclistilor, mergem pe strada pentru ca in unele locuri e imposibil sa urci pe trotuar, iar legislatia te obliga sa folosesti carosabilul. Accidentele, in mare parte, nu sunt provocate de biciclisti, ci de soferi care nu se uita in ambele oglinzi retrovizoare si nu le lasa suficient spatiu de rulare. "Oamenii normali si aliniati societatii" ar trebui sa respecte toti participantii in trafic, sa respecte orasul in care traiesc si regulile de circulatie, in speta viteza limita. Daca masinile n-ar mai fi parcate pe trotuar sau n-ar mai ocupa banda din dreapta, ar fi loc si pentru biciclisti si nu ai mai "strange din buci". Si daca mai multi oameni ar merge cu bicicleta ar fi mai mult loc pentru tine si n-ai mai sta blocat in trafic.

Alex. spunea...

Hai salut!
Intamplator sau poate nu, si eu, tot bucurestean, tot pasionat de masini, si posesor a vreo 2 bucati, de un an de zile circul cu bicicleta prin acest cacat de oras. De ce? E foarte simplu. Pe langa discutia care poate curge pana se topesc tastele despre ecologie, hippie, sanatate, am un motiv cel putin zic eu intemeiat. Sunt destul de grabit de felul meu si nu imi place sa pierd timpul. Ori in Bucuresti, toti se plang ca n-au timp (suna-ti repede 3 prieteni si cheama-i la bere fara sa spui ca platesti tu si sa auzi raspunsu' "Ba...da' n-am acuma timp... o putem lasa pe maine?"), dar in schimb, toti se cred Schumaher al melcilor, injurand traficul aglomerat la care participa, si pe toti cei care se misca mai rapid ca ei... Chiar articolul asta al tau, face o diferenta intre mentalitatea mea de proaspat biciclist si a ta de sofer, aici tu manifestandu-ti nervii si frustrarile din trafic, pe cand altii care nu se mai satura sa se plimbe prin oras, isi propun sa o faca chiar si noaptea:)
Hai c-am aberat suficient pe tema:) Poate la vreun sfarsit de saptamana ne intalnim la o bere si te mai relaxezi :) O seara cu bine

Anonim spunea...

Bai Costica,

Tu esti mult mai prost decat prevede legea... Nu are rost sa incerc sa iti explic de ce, dar asa esti. Punct. Daca tu te crezi "aliniat societatii" pentru ca ai masina, atunci poate ca ar fi bine sa te muti in Burkina Faso, sa ti-o iei pe la ochiul maro de la niste bastinasi "aliniati societatii". Cand ai citit ultima oara o carte? Si cand zic carte, nu ma refer la cartea de telefoane. Cand ai fost la teatru ultima oara? Cand ai fost la opera ultima oara? Sau ar trebui sa in locuiesc acele "ultima oara" cu "vreodata"? Pacat ca e lumea asta plina de oameni "aliniati societatii" ca tine. Suie-te in masina si du-te in pustiu! Fuguta, ca imediat se termina petrolul!

Anonim spunea...

bai taranule....esti jalnic c tot cu masina ta de doi lei.

Radu spunea...

Domnul meu, se pare ca aveti o boala patologica. V-as dori sa va caute baietii de la spitalul 9 noaptea pe acasa, sa nu mai fie probleme.
Spre norocul dumneavoastra, cred ca n-ati dat ochii cu un biciclist mai serios sa va puna putin la punct. Nu de alta, dar e plina tara de tarani ca tine, CRETINULE!

da-te-n mortii ma-tii spunea...

sa-mi bag pula in toti mortii ma-tii de lesinat.

aaaaaa spunea...

O intrebare simpla: preferi 500 de masini in plus in Bucuresti sau 500 de biciclisti?

mini me spunea...

Amice, esti un mare idiot... asta e tot ce pot sa spun. Mentalitate de redus mintal.

ionutg spunea...

Eu merg atat cu masina cat si cu bicicleta in Bucuresti. Sunt normal sau anormal? Sunt aliniat sau nu societatii? Si ai dreptate. Si pentru mine ma enerveaza ceilalti biciclisti, mai ales atunci cand eu traversez podul Grant in 20 de minute cu masina, iar ei in 2 minute.
Nu cumva tot biciclistii sunt de vina ca e trotuarul incins? Altfel nu inteleg de ce trebuia sa constati acest lucru. Din moment ce pe trotuar e marcata o pista de biciclete inseamna ca acel spatiu NU iti este destinat tie ca pieton si NU ai ce cauta pe acolo. Oricum te inteleg si pe tine, restul trotuarului e ocupat cu masini parcate (mici, nepoluante si pline de personalitate).
Referitor la depasire, mai citeste ce obligatii ai la depasirea unui vehicul (chiar daca este bicicleta) si gandeste-te daca le respecti: te asiguri ca poti depasi in siguranta? semnalizezi cu cel putin 50 de metri inaintea inceperii manevrei? lasi suficienta distanta laterala fata de vehiculul depasit? te asiguri la reintrarea pe banda? NU CRED CA FACI TOATE ASTEA PENTRU CA ESTI OCUPAT SA STRANGI DIN BUCI!
La care straini te referi ca merg mai disciplinat decat ai nostri? La soferi, nu-i asa?

Cos spunea...

Nu voi răspunde decât primelor două comentarii și lui ionutg, care sunt scrise cu bun simț. Restul cretineților pot să moară în chinuri groaznice. Mulțumesc.

De acord că nu bicicliștii sunt de vină pentru amenajarea pistelor, dar nici ceilalți cetățeni nu le-au pus acolo. A se nota, de asemenea, că nu am menționat nimic despre aglomerație. Treaba mea dacă stau în aglomerație. Tot ce spuneam e că bicicliștii sunt periculoși în trafic. Atenție! Periculoși pentru ei înșiși, că eu nu pățesc mare lucru dacă dau peste ei, dar, ca om mi-e frică să nu le pricinuiesc vreo durere.

Cât despre mersul cu bicicleta până la serviciu: doamnă, domnilor, nu știu unde lucrați voi, dar eu nu prea pot lucra transpirat nici la mine acasă, darămite printre alți oameni. Ca să nu mai spun că unii (e drept, nu e cazul meu și nici nu vreau să fie vreodată) sunt obligați să apară în costum (nu de baie!) la birou.

Dacă n-am atins vreun punct, atenționați-mă și voi reveni. Toate bune,

Anonim spunea...

in cuvintele nemuritoare ale unui mare filozof german: esti un bou

Anonim spunea...

Daca iti place sa stai doua ore in trafic pentru 10km, odata dimineata si alta data seara, daca bagi mana adanc in buzunar acum pentru benzina, casco, parcari, service, iar peste cativa ani pentru medicamente, stai in masina ta cat poftesti, e alegerea ta. Eu voi petrece cu familia trei ore in plus pe zi fata de tine, tu nu mai ai timp decat sa ajungi in fata TV, sa rontai chipsuri si sa te culci. Daca te incomodeaza un biciclist in trafic inseamna ca mai trebuie sa inveti cum se tine volanul.

Anonim spunea...

tu nu esti cumva kktu ala care il suna pe badea in direct la radio zu si zici ca ai q7? ma kk pe fata ta de cocalar infect darar domnu sa dea trenu peste tine cand injuri un ciclist, ia dute tu in franta, spania sau italia sa vezi cata lume utilizeaza bicicleta, asta este cel mai curat si frumos sport, ce iti place fotbalul ca se bat aia pe teren sau iti place cumva sa dai cu zaru la coltu blocului? presupun ca tu cocalare cand conduci guta si salam sunt la maxim in masina, sa iti stea in gat soferia, sa dea domnu sa ramai blocat pe calea ferata cu masina si sa nu mai potii iesii din ea iar in acel moment sa treaca acceleratu

Anonim spunea...

sa moara mata ca pista de biciclete ocupa 70% din trotuar.

incolacite-ai in jurul unui copac ca sa mai scapam de un taran roman handicapat care crede ca daca are masina merge cum vrea muschiu' lui.

zici ca trebuie sa strangi din buci cand depasesti un biciclist...cand ai citit ultima data codul rutier? sau la tine nu exista regulile de circulatie referitoare la depasire.

citez "oamenii ăia străinezi merg pe biciclete pentru că au pe unde, ceilalți oameni sunt obișnuiți cu ei și să nu uităm că merg mai disciplinat decât ai noștri." SI NOI AVEM ZONE UNDE SUNT BENZI SPECIALE PENTRU BICICLETE DAR ACOLO ISI PARCHEAZA IDIOTII MASINILIE IAR PIETONII (sunt si exceptii) CRED CA BANDA DE BICICLETE E FACUTA CA SA MEARGA EI PE EA, CA SA NU MEARGA PE PIATRA CUBICA. PE TINE (si pe restul ca tine) CINE NAIBA TE OPRESTE SA MERGI CIVILIZAT?

Anonim spunea...

"preoism" = Parola de verificare a articolului.

"Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile." = Este normal, atunci cand va pierdeti viata pe un amarat de blog, sa vreti sa fiti si apreciati.

"A fost activată moderarea comentariilor. Toate comentariile trebuie să fie aprobate de către autorul blogului." = Adica cu alte cuvinte, daca nu injur sau ling acest mesaj nu va fi niciodata citit de alti fraieri care posteaza pe bloguri.

Pai in cazul asta sa facem audienta: Ba esti un prost, un bou, un handicapat cu masina, pai ce mah te-a fatat Doamna Maica-ta in masina ma boule taran de doi lei ce esti, parvenit de Bucuresti, etc, et cetera...

Din punctu' alalaltu' de vedere, bravo frate esti cel mai tare, ai masina, ai aer conditionat, esti "patron", ce mai, moare poponet datorita tie, biciclistii aia prosti oricum or sa moara mai devreme sau mai tarziu...

Eu zic s-o pastrezi ca, exceptand noaptea, mai mult de 30km/h nu ai unde sa prinzi(BUG Mafia era la 40)

Nu stiu cum se zice in nemteste dar iti urez "sa-ti rupi gatul si picioarele"

Simona spunea...

Bună,

Este foarte tristă polemica asta, în condițiile în care nici șoferul și nici biciclistul nu are nici o vină în ceea ce privește traficul din București. Sigur, aș putea condamna șoferul pentru că, deși vede că primăria nu-l ajută cu nimic - să-i ofere locuri de parcare, străzi decente, agenți de circulație eficienți - el tot își cumpără mașină și apoi se plânge. Dar nu condamn nici șoferul, pentru că tot societatea îl obligă să fie mai rapid și mai eficient. Din păcate, în loc să se ia măsuri și să-i criticăm pe cei responsabili de situația asta, certurile se poartă între două tabere care ar trebui să conviețuiască.

Îmi pare rău că bicicliștii anonimi au comentat atât de violent, dar trebuie să recunoști că nici tu nu ai fost prea înțelegător. Să urăști bicicliștii, să-i numești hipioți și să le dai binețe cu “muriți” nu este tocmai un comportament demn. Soluția în orice conflict este să te pui în situația celuilalt și să-l înțelegi. Mergem cu bicicleta pentru că e mult mai rapidă decât mijloacele de transport în comun sau pur și simplu pentru că observăm realitatea străzilor noastre și ținem la sănătatea noastră. Îți recomand să mergi câteva ore cu bicicleta prin București, îndeosebi pe piste și să te gândești ce înseamnă să fii biciclist în orașul ăsta. Pentru că eu mă gândesc la tine ca șofer și încerc să-ți fac mersul în trafic cât mai lejer prin faptul că aleg bicicleta în loc de mașină.

În ceea ce privește transpirația... majoritatea locurilor de muncă au baie în care poți face duș, iar dacă nu, te poți împrospăta la chiuvetă. Ia o cămașă de schimb la tine și problema ținutei se rezolvă în nici 5 minute.

În fine, chiar dacă există teribiliști care se pun în pericol circulând neregulamentar și care încearcă să facă în ciudă șoferilor blocați în trafic, cei mai mulți bicicliști sunt oameni normali la cap, care nu și-ar pune viața în pericol, ci doar au ales un alt stil de viață.

Dar cel mai important, atunci când locuiești în București trebuie să ai răbdare și să înveți să te relaxezi. E ca atunci când oamenii se ridică de pe scaune cu o stație înainte de coborâre și se înghesuie la ușile autobuzului. Dacă biciclistul merge pe mijlocul străzii îl claxonezi să se dea pe margine și-l depășești, dar dacă merge pe margine și nu ai loc de el, atunci ai răbdare, pentru că niște secunde în plus sau în minus pot înclina foarte urât balanța. Trebuie să-ți amintesc că pe marginea străzilor sunt niște canale foarte neplăcute pentru o bicicletă de oraș, așa că biciclistul trebuie să le ocolească. În loc să tot penduleze, mai bine merge puțin mai în stradă, să-l vadă șoferii din spate și să evite alte accidente.

Hai că am scris un comentariu mai lung decât însemnarea ta și tot ar mai fi multe de spus. Poate vii și tu la promenada asta nocturnă (dacă nu cumva se amână pe motiv de ploaie) să pedalezi și să vorbești cu câțiva bicicliști, și poate-ți mai schimbi puțin părerea despre așa-zișii hipioți.

Numai bine!
O hipioată :)

Radu spunea...

Il asteptam si pe Pretzel din vacanta sa-si dea cu parerea :D

Pawl spunea...

Ati sarit de fund toti , fara sa intelegeti mesajul ce incerca sa-l transmita prietenul nostru chel ...In primul rand , este absolut clar ca nu are nimic cu niciun biciclist . Nu-i uraste , nu-i vaneaza ... Treaba lui daca vrea sa stea in masina .
Da , am masina ...si nu ma plang de locuri de parcare . Parchez la mine in curte sau in fata casei , parchez la birou in fata , la restaurante in fata sau prin diverse locuri unde am treaba in parcari amenajate sau platite .Hell , am ditamai masina si n-am probleme cu locurile de parcare . Nu ma plang nici ca imi consuma mult deoarece imi permit . As fi fost ipocrit sa ma plang de consum sau ar fi trebuit sa-mi iau un Tico . Merg pe bicicleta de placere , cand am timp si nu in timpul zilei . La fel si cu motocicleta merg in weekend , pe circuit sau in afara orasului . De ce ? Pentru ca doar atunci simt placerea oferita de cele 2 roti ( motorizate sau nu ) . Nu pot sa merg la costum sau casual pe bicicleta cand trebuie sa ma intalnesc cu diversi oameni ...ajung murdar , nervos , transpirat si eventual la spital . Respect biciclistii si am o sumedenie de prieteni ce folosesc bicicleta ca principal mijloc de transport . Dar nu veniti sa-mi spuneti ca e sanatate curata , mai ales cei din Bucuresti . Asta e o gluma proasta ... din pacate , lipseste educatia si infrastructura in Romania . Macar nepotii nostri s-o mai prinda

Cos spunea...

Multumesc, Simona pentru comentariul lung, dar placut la citire si scris cu intentii bune.

Da, recunosc faptul ca e posibil sa fi fost putin agresiv in exprimare, dar absolut orice vina as fi avut s-a sters odata cu cele 10 comentarii jignitoare, cretine si agramate. Cat despre facutul de dusuri la serviciu...nici nu voi incerca sa comentez pe tema asta. Pur si simplu nu se poate, iar daca se poate nu cumva timpul drumului cu bicicleta + timpul de facut dus este egal cu cel al deplasarii cu masina? Ma gandeam eu. Despre venitul la pedalarea nocturna nici nu se pune problema. La ce fel de oameni au comentat pe aici, nu cred ca as putea purta un dialog cu ei. Adica fara sa ma bata.

Paul, o placere ca intotdeauna. Bine ca le-ai mai dat apa la moara cu "ditamai masina".

Paul spunea...

Apreciaza ca n-am zis cuvantul magic "bardai" ci am folosit un limbaj mai soft . Mare noroc ca pretzel e la surf , altfel nu stim ce ne faceam pe aici ...ne macelarea ca pe miei de paste .

pretzeL spunea...

Sunteti niste idioti ma si v-o spune un bicilist!

Eu merg peste tot cu bicicleta si e mijlocul meu principal de transport dar mi-e rusine sa ma puna lumea in aceeasi teagma cu voi.

Orb sa fii sa vezi totuso ca nu are si Costin dreaptatea lui...adica sa mergeti asa ca idiotii cu steagul in frunte doar de dragul modei ciclisumului.

Pe de alta parte si tu exagerezi Costine si o zgudui aiurea. Doar pt ca nu sunt conditii, astea nu inseamna ca trebuie sa ne lasam invinsi. E ca si cum ti-as spune eu ca esti nebun ca iesi cu masina pe strazile astea pline de gropi si ca ar trebui sa astepti pana avem 3000km de autostrada si drumuri impecabile.

Respect pt cei care au avut au participat constructiv si frumos la discutie.

pretzeL spunea...

na ma, ca am aparut, daca ma tii la curent cu sms-uri si nu sunt nici valuri azi...a complotat soarta sa fiu aici sa salvez situatia :))

E-1 spunea...

Costica, bine ca n-am comentat de prima data cand ti-am citit articolul, probabil m-as fi regasit si eu in categoria "agramati retardati". Auzi la tine, "muriti".. ce om rau si fara inima :D

Ce era de zis in privinta "conflictului" s-a zis destul de bine (ma refer la argumentele civilizate, fireste), asa ca am sa ma leg de partea cu transpiratul.
Prin Bucuresti e inca putin cam greu sa te deplasezi cu bicicleta fara sa transpiri, desi se poate. Solutia logica si eficienta e un mers mai incetisor.
Problema apare in intersectii, unde sunt necesare sprinturi sustinute pentru a tine pasul cu traficul auto - solutie preferabila pentru a incomoda cat mai putin pe conducatorii "grabiti" (respectiv cei care confunda des frana cu claxonul), mai ales in cazul in care se doreste a se vira la stanga. Dar cu atentie si precizie se poate si asta (bonus, ma amuza privirile clientilor pe care ii vizitez astfel :D ).

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.