vineri, iulie 13, 2007

Până când plictiseala ne va aduce împreună!

Sunt bolnav. Nu de iubire, aşa cum este Covrigel, ci îmi este rău fizic. Am făcut insolaţie (da, cine-ar fi bănuit că statul la soare la 40 de grade dăunează grav sănatăţii, alături de fumat, băuturile alcoolice şi excesul de dulciuri sau grăsimi?). În acest punct al povestirii, jumătate dintre cititori se întreabă de ce am revenit (din plictiseală şi frustrare, evident), iar cealaltă jumătate îşi spun că "aşa-i trebuie, dacă e dobitoc şi a stat la soare pe căldura asta". Dar nu este vina mea! În mult-prea-minunata mea facultate (Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, arză-o-ar focul s-o arză) se face practică. Nu, nu cum e în celelalte facultăţi, adică doar să-ţi iei o adeverinţă de la vreo firmă unde are tata pile, ci se face pe bune, cu prezenţă şi examen şi tot tacâmul. O intenţie lăudabilă, de altfel, dar complet cretin şi idiot implementată.

Cretin şi idot implementată pentru că folosim aparate mai în vârstă decât studenţii şi unii dintre profesori şi pentru că afară sunt 40 de grade, iar preaiubiţii conducători de practică sunt mai inflexibili decât Stephen Hawking pe ringul de dans. Trebuie să stăm să frecăm menta între opt dimineaţa şi ora paisprezece într-un loc în care nu există decât un petic de umbră care este ocupat, din păcate, de câini pe care nu-i bine să-i deranjezi. Deşi absolut toată lumea începând cu decanul şi terminând cu ultimul restanţier ştie că, oricum, măsurătorile vor fi măsuluite noi trebuie să o frecăm aiurea prin soare doar ca să ne facem că facem.

Colac peste pupăză, ieri, imediat după ce-mi vomasem marea parte a intestinelor şi deliram sub febră mare, mă uit la televizor şi văd că Băsescu a făcut de rahat sistemul de învăţământ. De-abia ce mă simţeam şi eu mai bine auzind termeni ca "ineficient" şi "mediocru" când apar tot felul de indivizi (in special tot felul de profesori imbecili de pe la licee) care spun că nu, nu se poate aşa ceva, că ce sistem bun avem noi şi câte rezultate internaţionale au elevii pe la olimpiade. Băi! Să fie foarte clar, în timp ce 20 de copii geniali iau tot felul de medalii pe la Balcaniade şi Olimpiade Internaţionale, ceilalţi 4 milioane copiază pe rupte, dau şpagă şi tocesc noţiuni inutile, pierzându-şi ani buni din viaţă ca să facă pe plac unor fosile comuniste de profesori. Ştiu pentru că am făcut-o şi o fac în continuare. De fapt, acum am o pauză până luni, că am făcut insolaţie mimând învăţământul european.

10 comentarii:

vertij spunea...

din ce in ce mai multi copii nu stiu sa citeasca sau sa scrie. este absurd ce se intampla prin scolile generale (caci aceea este baza) unde gasesti fete de 13 ani care zici ca au peste 20 din cauza comportamentului, machiajului si vestimentatiei... se preocupa de aspectul fizic si de relatia (???) cu nu stiu ce "mare smecher" in timpul in care ar trebui sa isi traiasca copilaria si sa acumuleze macar notiunile elementare necesare intr-o societate civilizata. iar pustii de 12-16 ani nu fac altceva decat sa isi iroseasca tot timpul in fata calculatorului, devenind niste inadaptati social.

cred ca parintii sunt vinovati de aceste lucruri, nu invatamantul romanesc. ar fi cazul sa lucram la principii si la valori.

vertij spunea...

bine ai revenit costin :D l-ai lasat singurel pe pretzel sa il asalteze toti din toate partile :)

Costin spunea...

Permite-mi sa nu fiu de acord. Nu parintii sunt vinovati pentru ca:
a) unii parinti nu au ei insisi educatia necesara, dar asta n-ar trebui sa-i condamne pe copii acestora la aceeasi viata si
b) unii parinti nu au timpul necesar sa mai fie atenti la copii, dar ar trebui sa-si gaseasca un sprijin in scoala.

Bine v-am regasit, dragii mei.

vertij spunea...

dupa " . " costin zambeste in sinea lui si se gandeste ce dor i-a fost sa scrie...si mai ales ce mult i-am lipsit noi cititorii :)

Costin spunea...

Cat de curand s-ar putea sa scriu "for a living", dar nu vreau sa spun mai multe pana nu e o certitudine.

Kidha spunea...

Eu tot sunt curioasa de ce in fiecare an studentii de la constructii masoara exact aceleasi lucruri. Nu cred ca exista peticut din parcul ala sa nu fi fost masurat, ati face foarte usor rost de ce va trebuie daca i-ati intreba pe aia de anul trecut. Dar asta ar insemna sa va incadrati in aia 4 mil de copchi ce "copiaza pe rupte", dovada ca invatamantul romanesc nu e chiar asa "bomba". :D

Dobitoci frate, macar de v-ar pune sa luati masuratori la ce se construieste pe mosilor, sunt sigura ca v-ati descurca mai bine decat prafetii aia care au facut parcari cu stalp inclus.
Partea buna cu invatamantul romanesc e ca se dstruge pe an ce trece, so don't worry, n-o sa mai dureze mult comunismul.

vertij spunea...

kidha nu trebuie distrugem corola de minuni a lumii...:) unele mistere trebuie sa ramana asa :P

Mish spunea...

intradevar... minune... dar mai ales mistere...
omul asta are pe undeva dreptate si eu sunt unul din oamenii care pot confirma lucrul asta cel mai bine. scoala ca scoala dar practica e pura bataie de joc... e imposibil ca vara la 400k de grade sa trebuiasca sa stai ziua la amiaza mare intr-un loc, special ales cred eu, fara pic de umbra. si sa nu ai voie sa pleci ca iti sare profu in cap ca de ce te-ai dus sa bei bere...?

dar vreau sa lansez o intrebare:'voi credeti ca e normal ca intr-o facultate in care profesorii au mai mult mai multi bani decat le trebuie e normal ca 30 de oameni sa se chinuieasca sa faca o drumuire cu un singur aparat in cazul in care acea drumuire trebuie efectuata de fiecare student in parte? cu mentiunea ca timpul acordat pentru aceasta treaba e evident mult prea scurt?

orcum faza e ca in viziunea mea practica asta s-ar desfasura impreuna cu profesorii care trebuie sa-ti arate EI cum se face si in functie de cum te descurci dupa cele 3 saptamani de practica in care EI au stat cu tine si ti-au aratat si te-au supravegheat sa iti dea nota... ei bine, nu; e tocmai pe dos

kat spunea...

eu ramasai la partea cu "nu de iubire,asa cum este covrigel" :D

pretzeL spunea...

stiu...nici eu nu citesc mai mult de primul rand din nimic din ce scrie costin :D

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.