duminică, noiembrie 12, 2006

Blogosfera în zece paşi simpli.

Revin la blogosferă, căci mă agasează.

În primul rând, ce este blogosfera? Wikipedia ne spune că blogosfera este o reţea socială formată din bloggeri care se citesc unii pe alţii, care se comentează unii pe alţii şi care au varii relaţii sociale. Teoretic, nu sună foarte rău. Practic, blogosfera (mă refer la cea românească, nu ştiu cum o fi prin alte părţi) este formată numai şi numai din snobi şi ipocriţi.

Cum recunoaştem un blog blogosferic? Există câteva semne clare ce pot da de gol un jurnal pasibil de intrarea in blogosferă:
  1. Blogroll

  2. Orice blogosferic ce se respectă trebuie să aibă un blogroll (cred că aşa se numeşte lista aceea din lateral cu legături către alte jurnale) enorm, indiferent dacă ar fi imposibil de citit în 24 de ore tot ce e acolo. Exemplul cel mai elocvent este Andressa, care are un milion de legături acolo.

    De asemenea, un blogosferic-wannabe trebuie să aibă legătură în blogroll către cele mai cool jurnale la început şi, pe măsură ce se integrează să extindă până la un milion. Vezi exemplul precedent.

  3. Discuţii pe marginea textelor celorlalţi

    Ca să-ţi păstrezi o bună poziţie în blogosferă, nu se poate să nu mai perii puţin, din când în când, pe cei mai mari. Astfel, cel puţin o dată la două săptămâni, trebuie să ai o înregistrare despre cât de bine scrie X-ulescu sau câtă dreptate are Y-ulescu în ceea ce spune în ultima lui înregistrare. Dacă eşti deja bazat, nici măcar nu mai trebuie să ridici în slăvi ceea ce citeşti, ci doar să dai o legătură. Exemplu clar din ultima categorie.

    Automat, orice fraier care vine cu o idee nouă sau care îndrăzneşte să critice blogosfera trebuie desfiinţat imediat şi irevocabil (nici nu vreau să mă gândesc la câte înjurături îmi voi lua dacă, păzească Cel de sus, citeşte blogosfera post-ul acesta). Orice om cu alte idei decât cele acceptate, trebuie atacat feroce. Exemplele sunt numeroase, dar nu voi da decât referitor la ultimul "incident" de acest fel: Nici nu dau link către tine, ca să nu faci trafic pe seama mea.


  4. Pasiuni

    Orice blogosferic trebuie să fie pasionat de jurnalism, fotografie şi poezie. Normal că nu se pricepe la nici unul dintre aceste subiecte, dar îi place să arate cât de mult ştie el în domeniu. Băeţi (sic), dacă ai jurnal, nu eşti jurnalist. Pentru că nu mă pricep deloc la acest subiect, iniţial mi-am spus că n-ar trebui să dau exemple, dar aroganţa unora e motiv suficient.


  5. Proiecte

    Blogosfericul nu-i blogosferic destul dacă nu are proiecte. Nu contează ce anume face, nu contează că nu interesează pe nimeni (decât tot pe alţi snobi...ăăăsta alţi bloggeri), dar blogosfericul trebuie să poată spune "Am început un proiect..." la orice oră din zi sau din noapte. De fapt, îi place al naibii de mult să vorbească despre asta. Ia uite exemplul (pont - uitaţi-va la categoria Prieteni, din dreapta).


Ce-i de făcut? Nu cred că avem ce le face. Chiar dacă nu-i citim noi, cineva tot îi va citi. Iar dacă nu-i va citi nimeni din afară, se vor citi între ei şi se vor lăuda în continuare unii pe alţii.

De ce am scris asta? Ca să se ştie foarte clar că nu vreau să fac parte din blogosferă. Cel puţin, nu în forma aceasta.

De asemenea, dacă se întâmplă să mi se citeasca de către cei menţionaţi mai sus, vă rog, nu vă simţiţi speciali. Am citit foarte multe porcării, mult mai mari decât exemplele de mai sus, dar cu voi chiar mă întâlnesc zilnic.

[Va urma!]

6 comentarii:

umbre spunea...

ideea e ca oamenii sunt in sfera lor, pe valul lor...si nu accepta nici cea mai mica perturbare a "valului" lor.Le e frica de ceva nou, le e frica sa experimenteze, le e frica sa isi depaseasca limitata lor conditie..asta e..putem sa`i lasam in soarta lor sa se certe cu cine vor si cat vor, idioti care sa ii ridice in slavi se vor gasi mereu, e un fenomen tot mai intalnit acest pupat in cur..atat timp cat nu te deranjeaza direct nu cred ca merita sa te mai deranjezi..nu merita efortul..let them enjoy their "15 minutes of fame"

Ovidiu spunea...

Recunoaste, esti gelos! :))
Mie imi displac traffic-junkies care-si taie feed-ul la tz caractere. O sa fac curatenie si pe Planet in curand.

Costin spunea...

Nicidecum. Eu sunt multumit aici, in saracia mea.
Recunoaste tu ca am dreptate. Oare cine-o fi traffic-junkie?

Costin spunea...

Iata ca au aparut si reactiile.

umbre spunea...

asteptam contiunarea pasilor:)...cos, din pacate netul oferit de UTCB mi`a facut o faza urata de tot...a picat in momentul cand am trimis un coment cu care as fi deranjat multa lume..si..cand am dat back...s`o dus tot...o sa incerc o revenire pt astept sa vad ce reactii vor avea..sunt curios pana unde duce prostia din om

Abhora Ratio spunea...

"Iar dacă nu-i va citi nimeni din afară, se vor citi între ei şi se vor lăuda în continuare unii pe alţii." :)))
... dap... "sad but true"

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.