sâmbătă, septembrie 23, 2006

Ubuntu.

Nu credeam că voi spune vreodată acest lucru, dar: "Ubuntu rocks!". Este vorba, bineînţeles despre relativ-recenta distribuţie de Linux. De ce spun că e tare? Pur şi simplu pentru că a mers (aproape) out-of-the-box pe laptop, pe acelaşi laptop pe care au eşuat Slackware, Fedora şi Gentoo. Deci, cum să facem Ubuntu să meargă pe Compaq NX6125 în doi paşi simpli:
  • Trebuie, în primul rând să trimitem următorii parametrii către kernel: no_timer_check noapic nolapic vga=0x318

  • Apoi, pentru placa wireless, vom urma tutorialul de aici

Gata! Merge cum trebuie (mai puţin cititorul de amprente şi card-reader-ul pe care nu l-am testat încă). Promit să scriu un articol pe tema asta în Linux360 Wiki. Noapte bună!


Ca orice minune, şi placa wireless a ţinut doar câteva ore. Azi-noapte mergea perfect, iar acum pur şi simplu nu mai vrea să se asocieze cu AP-ul. Am încercat şi cu ndiswrapper şi cu bcm43xx. Se pare că bcm43xx nu mai are suport de Broadcom 4318 cam de două luni, dar se lucrează la asta. Cât despre ndiswrapper, bănuiesc faptul ca îmi trebuie driveri pe 64 de biţi, driveri care sunt destul de rari şi de instabili. This sucks!

3 comentarii:

pretzeL spunea...

e o gluma nu?....ha....ha...(fara al 3-lea ha)

Anonim spunea...

Nu prea are nici o treaba distributia cu faptul ca merge sau nu pe laptopul tau. Parametrii sunt ai kernelului si poti sa-i specifici pe orice distributie; evident, o distributie recenta are un kernel mai nou decat una de acum 2 ani si drivere noi/actualizate.
Mie imi place Debian, care de fapt e taticu' lui Ubuntu.

Costin spunea...

Poate m-am exprimat eu gresit, nu ma refeream numai la tweak-ul de kernel (care, intr-adevar e distro-free), ci la restul sistemului. Care pur si simplu merge (cu tot cu standby, suspend to disk si alte gadget-uri).

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.