sâmbătă, septembrie 23, 2006

Shortcut ppl.

ppl = abreviere de la cuvantul englezesc people (oameni in acest context)

In timp ce ma uitam la "American Psycho" pentru a 3-a sau poate a 4-a oara am realizat un lucru si am reusit sa pun punctul pe I la un subiect ce ma macina de ceva vreme.

Pe scurt, personajul principal (Patrick Bateman) este in toaleta unui club foarte trendy asteptand-si randul cu un prieten sa intre sa se drogheze (sa prizeze cocaina). Intrand in baie trag 2-3 liniutze complet dezamagiti de faptul ca marfa era indoita cu indulcitor moment in care prietenul personajului principal intra intr-o altercatie verbala cu un alt drogat din baie. Plin de nervi este potolit de catre Patrick spunandu-i "stai calm...probabil este de la steroizi". Eu in acest mom eram !?!?!? OMGWTFBBQ !?!?!?! Deci cei doi erau intr-o baie prizand cocaina si unul a facut un roid rage?!? Atunci totul in mintea mea s-a legat in sfarsit. Cele doua personaje reprezinta o extrema care m-a facut in sfarsit sa finalizez teoria mea in privinta acestor shortcut people (numele mi-a venit pe loc). Ei nu puteau face nimic pe cale normala. Prin trial and error, prin munca, prin perseverenta sau prin invatare. Aveau mereu nevoie de scurtaturi.

De mult am observat ca lumea din jurul meu se schimba mai mult sau mai putin odata cu mine. Sunt destul de in pas cu moda, ca sa zic asa, bagand in mine multe porcarii ca sa mai scurtez pe ici pe colo. Dar uneori raman efectiv socat de copii care baga un ciclu de deca+ etenat de testosteron 6 saptamani ca sa o impresioneze pe Gigica. Eu pe vremea mea faceam niste flotari acasa si imi schimbam freza. Tocilari care in loc sa isi faca o cafea baga o usoara amfetamina. Ahhh dulcele rasarit de soare alaturi de Ganga. Nu poti sa dormi, nu-i nimic, ruleaza tati un somnifer usor. Hai nu te mai uita asa, doar nu esti din Evul Mediu. Nu te distrezi asa bine in club si iti este efectiv lene sa mai bei? Vai, dar nu este nimic, te salveaza prietena ta coca. Si maine poimaine esti un wreck. Oamenii chibrit ar fi mai nimerit sa ii numesc. Acesti produsi ai societatii care nu se pot conforma prin metodele traditionale si hotaresc sa taie coada pe sanatatea lor licarind pentru un moment mai tare decat toti ca apoi sa ii vezi cum isi "tusesc plamanii". Sunt de parere ca toti suntem extremisti cand suntem mici. Dar de aici si pana a fi inconstient este un pas foarte mare.

Acum evident exista shortcut people peste tot si in orice domeniu. Chiar ieri citeam pe undeva ca este din ce in ce mai mare numarul de pusti care isi iau A-ul (sau nici macar atat) si insfaca un motor de 1000cc si ruleaza cu 250 pe strazi fara sa aiba habar sa conduca o motocicleta. Tot un shortcut. Un incapabil, un frustat, un suferind sau cum se mai numeste el. Parca nimeni nu mai este constient. Ma uit in jur si nu imi vine sa cred in ce ingnoranta traiesc cel putin 70-80% din oamenii cu care intru in contact. Te apuca groaza, unii abia stiind sa scrie cum se lauda cu toate tampeniile lor in cel mai barbar si flagrant mod si cum putinii oamenii cu un dram de minte se crucesc. Oare sunt eu prea batran? Nu cred. Insa facilitatea cu care ai acces la anumite lucruri la care nu ar trebui, ne transforma pe toti in sclavii propiei imagini. Fete care isi pun silicoane la 18 ani, baietii cu synthol, operatii estetice...the whole lot. Toate pot fi ale tale cu 3.99 la un magazin aproape de tine. Incearca...efect garantat.

4 comentarii:

Cristi spunea...

Toata stima pentru randurile scrise. Semnat: not a shortcut, but a hard link.

Tzzz spunea...

The woeld is changing, I can feel it in the air......
prieteni stiu de ce.....
si in caz ca va intrebati si eu am ajuns la aceeasi concluzie si inca ceva cred ca acum ajungi sa te consideri batran daca esti cu un an mai mare decat pusti astia da mai noi.....
asa ca respect "Bunicilor" (cine se simte sa "zaca" ceva
:d

Cristi spunea...

Io ma "samt".. da' tac malc.. shhh. ;-)

pretzeL spunea...

Nu cred ca ar trebui sa ma consider batran doar pt simplul fapt ca eu am valori morale si imi pretuiesc sanatatea macar asa de fatada. Nici eu nu sunt un sfant si am facut foarte multe prostii. Dar cand aflu unele chestii raman mut de uimire...

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.