vineri, iulie 07, 2006

Dezinformare.

Da, ştiu că n-am mai scris demult (şi n-am nici o scuză în afară de sesiune) şi promit să revin cu material nou cât de curând.

Înainte de asta, totuşi, trebuie să împărtăşesc Lumii dezinformarea pe care am suferit-o la facultate. Printre multe şi frumoase materii, semestrul acesta am avut curs de geodezie fizică, la care am făcut şi sumare noţiuni de astrofizică. Pentru că peste două ore am examen, m-am pus şi eu în noaptea aceasta pe învăţat şi ceea ce am descoperit m-a lăsat mască. Chiar în primul curs ne-au fost prezentate planetele din sistemul solar. Printre cele deja cunoscute, ne spune proful că exista doua (!) noi. Le vremea respectivă am asimilat informaţia şi am stocat-o ca "de bună", fără să o verific. Acum, în urma unei discuţii referitoare la dimensiunile planetelor, am decis să caut dimensiunile celor doua noi, ca să ştiu unde să le încadrez. Am aflat următoarele:
  • prima planetă dată drept nouă, sub numele de Vulcan este o presupunere făcută la jumătatea secolului XIX, ca urmare a unei deviaţii a lui Mercur. Această deviaţie se explică în totalitate prin teoria generalizată a relativităţii. Articolul de pe wikipedia.
  • cea de-a doua planetă dată drept "nouă", cunoscută sub numele de Planeta X este tot un corp calculat, din deviaţiile lui Neptun şi Saturn. După ce sonda Voyager a trecut pe lângă Neptun s-a constatat că masa presupusă a lui Neptun era cu 1% mai mică decât masa reală, acum neexistând nici o discrepanţă între orbita calculată şi cea observată. Articol pe wikipedia.

Cu asemenea exemple, cum pot eu să mai am încredere în ce-mi predă acel profesor? Cum de se poate întâmpla aşa ceva, când ar trebui să ne îndreptăm către profesori ca persoane mult mai bine pregătite decât noi? Nici măcar nu mă mai gândesc la dilema de a-i spune la examen ce a predat el sau ce ştiu eu că este corect. Penal.

8 comentarii:

Anonim spunea...

ii scrii ambele variante...'dupa unii autori....dupa alti autori' sau cercetatori sau..ce or fi ei..

tzzz spunea...

sau pur si simplu te enervezi pe ei si protestezi prin neprezenta la examen(ceea ce am facut si noi din motive tehnice).:P

pretzeL spunea...

ai editat si ai scris si porecla mea...care evident o NEG vehement. da...si eu m-am interesat de planeta x...dar aparent doamnelor si domnilor..."e doar astea care este...la planetele astea"

razvan spunea...

lasa-le in ma**sa de planete x y z etc covigel...singura planeta care conteaza este planeta fotbal...uhhhhuuu :P

Andrea spunea...

Eh, la cate sunt, ce mai conteaza una-doua in plus sau in minus .. Vorba romanului - merge si asa :D

Mish (on rampage) spunea...

eu zic ca mai bine impuscam bastardu'(stie prea mult) si il facem la rotisor, si il mancam, asa ca sa stergem urmele
folosind acest tratament simplu ii vom face pe toti profesorii ca el sa se documenteze si sa gandeasca de 2 ori inainte sa deschida gura...
muhahahahaha

Anonim spunea...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

Anonim spunea...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.