vineri, iunie 23, 2006

Acasă.

Drumul de la gară spre blocul B3 de la marginea Craiovei l-am facut destul de repede. Chiar dacă era noapte, m-am bucurat să recunosc peisaje familiare, peisaje în care mi-am petrecut 18 ani din viaţă. "Ce bine că am ajuns acasă", mi-am spus atunci. Veneam după o sesiune obositoare, o sesiune în care am simţit că profesorii îşi bat (iar) joc de noi şi de-abia aşteptam să ajung acasă, în sfârşit. Viaţa în cămin nu e aşa de plăcută, să ştiţi.

Am intrat în casă pe la ora zece seara şi m-am îmbrăţişat cu părinţii mei. Îmi era dor de ei şi, ca de obicei, mama m-a poftit în bucătărie de unde deja simţeam mirosul de sărmăluţe. După un semestru întreg de şaorma, sandwich-uri şi alte semi-preparate, mâncarea mamei a venit ca o uşurare. Totuşi, ceva nu era în regulă. Zâmbetele erau cam reţinute şi conversaţia a fost mai mult despre vreme, până la un punct:
"Câte examene ai picat, până la urmă?", a întrebat tata într-o doară.
Hopaa! Nu e bine. După 12 ani de şcoală alături de ai mei, cunoşteam mult prea bine tonul acesta.
"Trei.", răspund eu cu aceeaşi aparentă dezinteresare. Aşa începe dansul.
"Cam multe. Eu şi mama ta eram integralişti în primul an."
"Bineînţeles că eraţi integralişti, doar n-aţi făcut algebra cu Mandache!"
"Nu contează cu cine am făcut! Şi pe vremea noastră se făcea carte, să ştii!", veni răspunsul standard.
"Ce pot să spun? V-am povestit deja, şi-au bătut joc de noi. La algebră n-a luat aproape nimeni examenul şi a dat nişte subiecte imposibile."
"Eu cred că tu ai scăpat de sub control acolo, la Bucureşti. Puteai să înveţi şi tu mai mult şi să nu stai toată ziua cu fata aia!", se bagă şi mama în vorbă.
"Am învăţat foarte mult şi te-aş ruga să o laşi pe Ioana în pace!"
"Nu ţipa la mama ta! Dacă învăţai, îţi luai examenele. Că nu-ţi plătesc degeaba cazarea şi mâncarea acolo, măcar examenele să ţi le iei dacă altceva nu faci!"
Evident, argumentul de neclintit: dacă învăţai, luai examenele. Dar niciodată nu le-a trecut prin minte că nu e vina mea. Şi evident că altceva nu fac. Atunci când am vrut să mă angajez, mi-au cerut experienţă şi programul se suprapunea cu orarul încărcat, că nu-s la fără frecvenţă, pentru Dumnezeu!
"Asta e, le dau în toamnă.", zic eu fără tragere de inimă.
"Şi ai face bine să le şi iei!"

Cam asta a fost discuţia de ieri seară. Am adormit cu o durere de cap infernală, iar acum stau şi mă uit la televizor pentru că oricât am încerca, nimeni nu poate trece peste cearta recentă. Am venit acasă şi mă uit la televizor pentru că părinţii pe care de-abia aşteptam să-i văd, în care căutam un sprijin, sunt de părere că orice s-ar întâmpla este vina mea. Mă uit la televizor pentru că iubita mea este departe, la Bucureşti. La naiba, asta puteam să fac şi în cămin. Şi puteam să şi fumez în timp ce mă uitam la televizor.

15 comentarii:

pretzeL spunea...

u used to be funny man...daca vreau povesti triste ma uit la o poza cu sica. :)

pretzeL spunea...

nu imi spune ca te-a invins sistemul frate...fight the machine!!!

Tzzz spunea...

unele chestii din facultatea asta te fac sa devii un om melancolic care se gandeste de 100000000 de ori la anumite chestii doar ptr ca se poate...
ps. "prietenii stiu de ce"

razvan spunea...

De cand mi-a facut curat cos prin comment-uri sunt baiat cuminte si vorbesc reverentzios deci covrigele potzi sa zici ce vrei...ironiile tale nu ma ating...

pretzeL spunea...

las...ca ma astepti tu la coltul strazii...caine batran

chew spunea...

trist frate dar al dracu de adevarat..
sistemul nu ne va invinge in veci..we`ll keep on fighting to the end..

Mish (on rampage) spunea...

ce sistem ati innebunit?
fuck the sistem!
eu o sa-i omor ma intelegeti? ii omor pe toti...
asta nu mai e distractiv deloc... e bataie de joc.(UTCB devils!)(prietenii stiu de ce)
si apropo de ce ai scris mai sus: intradevar trist; dar te rog eu mai lasta povestioarele astea triste si zile de una vesela de exemplu cum am copiat ieri la algeba de nu am mai putut....
ce zici compui o povestioara pe tema asta pt mine:)

Tzzz spunea...

mish cand ai sa intelege ca nu totul pe lumea asta e despre tine?:p.
lasa chestiile mai importante prima data

razvan spunea...

sheicule mai pune si tuh ceva pe blogu asta....k devine trista situatzia...ce naiba

Costin spunea...

Nu m-am mai intalnit demult cu muza si altfel iar pun ceva trist. Lasa, ca scriu eu ceva zilele astea.

pretzeL spunea...

"zilele astea...zilele astea...zilele astea......"...un ecou pierdut pe culoarele timpului. adk o sa mai scrie ceva cand o zbura...

Anonim spunea...

Here are some links that I believe will be interested

Anonim spunea...

Here are some links that I believe will be interested

Anonim spunea...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonim spunea...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.