marți, mai 09, 2006

Dezmăţ.

Iubita mea este studentă la Facultatea de Medicină Carol Davila din Bucureşti. Printre altele, are şi un curs de informatică nu-ştiu-de-care şi biostatistică, la care m-a rugat s-o ajut. Fiind priceput la informatici, calculatoare şi alte electronice, mă deplasez împreună cu ea spre facultate, cu scopul de a face lucrările practice.

Ajuns la faţa locului, am fost lovit în primul şi-n primul rând de nesimţirea şi lipsa de bună cuviinţă a unor colege de-ale prietenei mele. Lasă, măcar să fie doctori buni în meserie, dar neciopliţi, imi spun în gând. După ce am găsit şi noi un calculator liber, am fost şocat de altă minunăţie: cele 16 culori (4 biţi, ca să n-avem vorbe) ale monitoarelor "de firmă" (IBM, Compaq şi/sau HP) ce afişau cu dragoste un Windows NT 4. Hai că NT-ul din 1928, toamna, îl accept pe motiv de licenţe si alte chestiuni contabile (deşi există Linux, fraţilor), cele 16 culori din 640x480 nu le-am înţeles. Poate că e special aşa, ca să antreneze viitorii chirurgi, să aibă atenţia sporită. Ori poate că e pentru dezvoltarea imaginaţiei la studenţi, că oricum mai mult îţi închipui ce scrie pe ecran decât să vezi ceva.

Totuşi, cel mai mult şi mai mult mi-a plăcut tastatura, care era o combinaţie între pian şi touchpad. Pian pentru că se auzea la fel de tare şi cineva cu ceva talent ar fi putut să scoată chiar o melodie (pentru câteva minute m-am gândit să compun o manea la tastatură, făceam şi eu un ban cinstit...). Touchpad (Plăcuţă cu atingere pentru fanii Pruteanu) pentru ca 50% dintre taste erau deja apăsate şi orice atingere, strănut sau râgâială le declanşa.

Când am văzut, însă în ce constau subiectele lucrării de laborator, cele de mai sus mi s-au părut normale şi fireşti. În general era vorba despre "Să învăţăm să folosim Micro$oft Office prin exerciţii stupide". Exerciţiile sunt, în esenţă copierea unei pagini de text de pe hârtie în Word. Acuma, eu am văzut doar două motive posibile pentru care viitorii medici ar trebui să înveţe aşa ceva:
  1. Datorită reformei sistemului sanitar, doctorii nu vor mai avea secretare/asistente, aşa că vor face şi munca acestora, ba şi munca de întreţinere a cabinetului - dat cu mopul pe jos, şoferi pe ambulanţă cei cu carnet de conducere şi câteodată şi pacienţi. Totul din lipsă de fonduri, normal.

  2. Fie au mirosit profesorii ceva şi au asigurat stundenţilor o a doua specializare. Dacă nu mai merge treaba cu medicina, vor deveni nişte străluciţi dactilografi/grefieri.

Parcă îl înţelegi şi pe Băsescu de ce s-a dus la Viena să se opereze. Cum de ce? Tot pentru binele ţării: păi dacă nimerea pe mâna unui Ciomu, rămânea ţara cu un preşedinte fără Elena Udea.

Să chirurgiţi bine!

2 comentarii:

Medicinist spunea...

U.M.F.-ul-Facultatea de Medicina doreste sa scoata nu numai doctori competenti dar si informaticieni..De ce spun asta?Pt ca,tot poporu' stie, la noi, la medicina anatomia e baza..Dar dupa Stimatul Prof de Info p care nu stiu cum il cheama, are umila parere si indrazneata mai ales in a spune ca va ajunge la performanta sa faca din Informatica o MATERIE MAI IMPORTANTA DECAT ANATOMIA..Eu sincer ma insel avand in vedere ca D-nul Ciomu ne e profesor unora dintre noi si mai ales pentru ca nu e in stare sa instaleze niste prize noi ca sa aduca mai multe calculatoare(ar avea dar n-ar prize)

Anonim spunea...

ehe...credeti voi ca farmacia e mai de soi???din 250 de studenti aproximativ 120 nu au trecut examenul la informatica....procent asemanator cu al celor 'picati' la chimia anorganica..hmmm nu ar trebui sa ne dea un pic de gandit...sunt doar 30 pagini de curs si o carticica mica...dar mare tam-tam

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.