vineri, mai 19, 2006

Chestii.

Am ceva mai multe idei de pus aici, aşa că le voi inghesui în aceeaşi înregistrare.

1. Mit
Se spune că dacă începi să te deplasezi numai cu automobilul, te îngraşi. Adevărat numai pentru posesorii de autoturisme dotate cu aer condiţionat (a se citi climă bizonică), restul vor slăbi foarte mult. Drept exemplu mă dau pe mine, care în cele 30 de minute de stat în soare pe DN1 în Dacia 1310 am slăbit cât n-am slăbit în 10km de alergare. Sauna, baby! Cât de curând, Idea Studio va înlocui celebra Sauna Belt cu o Dacie şi un bilet dus spre Bucureşti. De asemenea, aş dori să urez un tradiţional 'tu-vă-n gură de francezi managerilor/proprietarilor Carrefour pentru că îmi ambuteiează DN-ul cu Feeria. Uite, că sar de la una la alta: care-i treaba cu numele astea? Să înţeleg că următorul Cora se va numi "El Dorado", iar Selgrosul de lângă va fi poreclit, ştrengăreşte, "Valhalla"?

2. Opensource
Astăzi am căutat cam două ore un internet-café care să aibă MS Office. Stupoare! Peste tot am dat numai de OpenOffice. Scenariul invers îl credeam mai plauzibil (adică să caut OpenOffice şi să dau de Micro$oft), dar se pare că m-am înşelat. Vive la resistance!

3. Româneşti
Mare tapaj mare că poliţiştii din Iaşi au început să aplice legea dreptului de autor. Bineînţeles, românii au sărit în sus că nu se poate aşa ceva, că şi-aşa suntem prea săraci acuma trebuie să plătim şi softul. Ba mai rău, tre' să plătim şi muzica şi, vai! filmele!

Să facem o scurtă analogie. Să presupunem că vrei să-ţi cumperi telefon mobil (că tot e la modă şi oricine trebuie să aibă celular). Ai de ales între două modele, unul cu carcasă din titan, ecran cu 4 miliarde de culori şi sonerii polifonice şi un model cu carcasă de ebonită, ecran doar cu 16 milioane de culori şi sonerii normale. Restul funcţiilor sunt la fel, ba chiar ceva mai bune la al doilea (cunoscut pentru stabilitatea şi robusteţea sa) şi ai auzit de la un prieten că primul e cam prost la trimis mesaje scrise. De asemenea, cel cu carcasă din titan te costă 1000$, iar celălalt e gratis la abonamentul pe care ţi l-ai ales.
Normal că nu-ţi permiţi o mie de parai. Ai fura primul telefon din magazin? Nici eu, de-aia folosesc Linux.

3 comentarii:

m83 spunea...

Pentru fişierele Microsoft Office sunt viewere gratuite.

Microsoft Word Viewer: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=95e24c87-8732-48d5-8689-ab826e7b8fdf&displaylang=en

Excel Viewer 2003: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c8378bf4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0&DisplayLang=en

Nu cred că ar avea probleme cei de la netCafe-uri dacă le-ar avea instalate pe astea.

Costin spunea...

Stiu de viewere, dar nu ma interesa asta (in fond, OpenOffice stie sa deschida foarte bine fisiere de la Ms). Imi trebuiau chiar Word/Excel, ca sa fiu sigur ca fisierul .doc/.xls rezultat este "ca la mama lui" (compatibilitate 100%).

anca14 spunea...

Dar ce? Ti-ai vandut calculatorul sa-ti iei telefon de 1000$ si umbli prin sali de calculatoare? :D

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.