vineri, martie 31, 2006

Birocraţie

Aş vrea să pot scrie zilnic aici (de fapt, aşa mi-am şi propus atunci când l-am făcut), dar mi-am dat seama că nu se poate. Nu se poate pentru că nu în fiecare zi mi se întâmpla ceva deosebit, extraordinar, care să merite citit de cei doi fani pe care-i am. Nici n-am de gând să-mi povestesc viaţa în şapte volume sau să scriu texte de umplutură. "Scrie ce simţi", îmi zice lumea - am încercat şi nu sunt lucruri pe care le-aş face publice.
Concluzia ce se vrea trasă? Am o viaţă monotonă şi plictisitoare, ba mai mult: sunt un individ complexat de diverse lucruri. În momente ca acesta îmi dau seama cât de departe sunt de viaţa pe care mi-o doresc, fără a pierde din vedere faptul că nu-mi doresc prea multe. Ceea ce mă ţine pe linia de plutire este gândul că nu sunt singurul în situaţia aceasta (da, capra vecinului e un animal bun şi pe lângă casa mea), ceea ce mă duce la alte întrebări: chiar există oameni fericiţi? Da! Un 'da' hotărât, cu un singur amendament: ei nu o ştiu, la fel cum nici noi n-am ştiut-o la vremea noastră de fericire. Atunci, poate că şi eu sunt fericit, dar nu-mi dau seama.
Propun să se înfiinţeze urgent un Birou de Fericire care să-ţi dea un certificat care să ateste prezenţa şi gradul de fericire (după ce depui o cerere, normal), astfel oamenii ar putea să se plângă/dea mari cu o bază legală. Ar trebui să se măsoare în calificative, cum sunt acum notele din ciclul primar: foarte nefericit, nefericit, putin fericit, fericit şi foarte fericit. Normal că funcţionarii de la Biroul de Fericire ar primi şpagă 200 de euro să te treacă de la 'nefericit' la 'puţin fericit' şi 400 de euro de la 'puţin fericit' la 'fericit'. De la 'foarte nefericit' nu se poate prin şpagă pentru că automat nu ai bani, fiind atât de nefericit, iar la 'foarte fericit' şi-aşa nu ajung decât prea puţini şi acolo deja nu mai e şpagă, se numeşte comision. Păcat că Dumnezeu nu ia mită.

4 comentarii:

razvan spunea...

Mah baiatule...tuh ai inceput sa scri din ce in ce mai bine...in asha hal incat ai intrat in turul meu zilnic gsp-gigel-prosport-autovit...bv maiestre...p.s:sa-mi dai tel k poate ieshim maine la real-barca...:D

pretzeL spunea...

Am iesit din P**A...

Snakeman__ spunea...

Banuiesc ca ai scris asta intr-unul din momentele alea de deprimare. Stii tu, starea aia care impinge pe altii sa creada ca esti tampit. Ma rog, nu asta era chestia...Deci, parerea ta nu mi se pare tocmai corecta. De fapt mi se pare ca ai fost putin superficial. Pai fericirea adevarata se gaseste in lucrurile simple daca stai sa te gandesti mai bine. Uite fericirea pentru mine inseamna cativa prieteni la o bere, sa am bani de tigari, numele meu soptit de prietena mea, sa fiu ascultat atunci cand spun ceva, o restanta luata usor, un joc bun sa ma tina lipit de scaun pana adorm cu capul pe tastatura, sa descopar ca am lucruri in comun cu o persoana necunoscuta si aparent total diferita,etc,etc. Exemplele ar putea continua la nesfarsit pentru ca detaliile acestea minuscule din viata fiecaruia pe care noi le luam ca atare sunt nenumarate. Si toate adunate la un loc formeaza esenta existentei noastre scurte si lamentabile...

Costin spunea...

Treaba ta ce te face fericit, nu asta era ideea textului. Ideea era ca niciodata nu esti constient ca esti fericit, ca ai toate acele lucruri care iti plac. Intotdeauna vrei mai mult, si mai mult, pana cand se duce dracului tot echilibrul de fericire. Si dupa ce s-a dus pe apa sambetei fericirea, iti dai seama ca ai fost fericit si ca te fac fericit lucrurile simple.

Trimiteți un comentariu

Ţineţi minte, ne plac mai mult comentariile favorabile.